Serverele WoW Classic sunt în flăcări și Blizzard încearcă să le stingă

Serverele WoW Classic sunt în flăcări și Blizzard încearcă să le stingă

WoW (World of Warcraft) Classic, în săptămânile dinaintea lansării expansiunii Wrath of the Lich King, este debordant.

În timp ce jucătorii trântesc serverele din SUA și UE, Blizzard încearcă să reducă timpii de așteptare de ore întregi la coadă, înainte de relansarea celei mai importante expansiuni originale a WoW în WoW Classic, la sfârșitul acestei luni. Jucătorii nu vor mai putea să creeze personaje noi sau să le transfere pe cele existente pe cele mai aglomerate servere, cunoscute colocvial în comunitate sub numele de „megaservere”, până când populația va scădea.

„Am ezitat să [facem] acest lucru pentru că nu ne place deloc să restricționăm mișcările jucătorilor și pentru că ne-ar putea rupe cercurile sociale, dar această etică nu mai este compatibilă cu realitatea în care ne aflăm”, a scris Aggrend, producătorul jocului(opens in new tab), într-o discuție pe forumul jucătorilor care au criticat starea serverelor.


Blizzard oferă, de asemenea, transferuri gratuite de personaje pe serverele care nu au atins încă capacitatea maximă. Aggrend a detaliat într-o serie de postări pe forum de ce este cea mai puțin perturbatoare soluție la această problemă, dar a precizat că Blizzard ia în considerare și alte stimulente pentru a menține jucătorii distribuiți în mod egal.


WoW Classic, chiar mai mult decât WoW-ul standard, prosperă datorită comunităților robuste de jucători. Este construit pentru a emula vechea definiție a unui MMO (înainte de a exista tehnologia cross-server), în care o populație sănătoasă a serverului afectează în mod semnificativ capacitatea de a participa la raiduri, PvP, bresle, jocuri de rol și alte părți sociale ale experienței. Jucătorii caută în mod natural serverele cu o populație mare, unde aceste activități sunt garantate să înflorească, iar atunci când se simt bine, nu mai vor să plece.

Queue Lungi

Timpii lungi de așteptare la coadă și discrepanțele de populație ale facțiunilor spulberă imaginea idealistă a ceea ce își propune să fie WoW Classic, ceea ce a forțat Blizzard să încerce să o domolească înainte de sosirea expansiunii.

Postările lui Aggrend compară serverele cu populație scăzută cu cele din versiunea 2008 a MMO-ului, încercând să risipească presupunerile jucătorilor că nu merită să se transfere pe ele. Potrivit datelor lor (care nu sunt atribuite unor date specifice), multe dintre servere au de două până la patru ori mai mulți jucători simultani decât în vechiul joc.

Date despre serverele WoW Classic

(Credit imagine: Activision Blizzard)
Jucătorii WoW Classic au beneficiul istoriei pentru a-i ghida prin misiuni și activități care ar fi fost noi și mai dificile acum 14 ani, așa că, drept urmare, lucrează adesea la o scară mai rapidă și mai mare. Comparația făcută de Aggrend nu dovedește neapărat că acele servere merită să joace pe ele pentru cei mai hardcore jucători, care cer populații mari pentru a reduce timpul necesar pentru a găsi grupuri și a alimenta o economie robustă în joc, dar comparația are sens pentru majoritatea jucătorilor ocazionali.

Aggrend a continuat să explice că capacitatea serverelor nu poate fi pur și simplu crescută prin adăugarea de mai mult hardware și a reiterat că, în acest moment, persoanele care doresc să evite timpii de coadă ar trebui să folosească transferurile gratuite. „Așa că, spus cât se poate de clar, nu putem crește capacitatea mai mult fără a invita eșecuri suplimentare și probabil în cascadă la serviciu”, au spus ei. „Nu există nicio soluție [tehnologică] pentru asta. Nu există o soluție hardware pentru acest lucru. Această situație nu se va îmbunătăți atunci când Wrath of the Lich King Classic se va lansa pe 26 septembrie, ci doar se va înrăutăți.”

WoW Classic nu este nici pe departe singurul MMO care se luptă cu capacitatea serverelor în cei peste doi ani de pandemie. În primele zile de la lansarea sa în 2021, New World a trebuit să închidă crearea de personaje pentru a ușura cozile de conectare supraîncărcate. Iar mai târziu, în același an, Final Fantasy 14 a trebuit să facă același lucru, pe lângă faptul că a retras jocul de la vânzare în apropierea lansării expansiunii sale Endwalker.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.